Supporterbjudande VIOL 3

Vad är syftet med ett supporterbjudande?

Syftet är att skapa en tydlighet för hur och vilken typ av support Biometria kommer att erbjuda kunderna, inklusive hur prioriteringen av ärenden kommer att se ut. Supporterbjudandet är uppdelat i våra tjänsteområden (Redovisning, Transport, Mätning, Produktion och Övergripande Funktioner: Integration och Behörighet).

Denna sida bygger vidare på Supporterbjudandet för kundernas driftförberedelser.

Kundens ansvar

Biometria kommer i första hand att prioritera att lägga upp data som kunden ej har behörighet att lägga upp själv.
I andra hand kommer Biometria att kunna hjälpa till med administrationen för kundens egna objekt*.

  • Kundföretag som har en användare i VIOL 2 förväntas administrera själva, Biometria prioriterar inte att bistå med att lägga upp t.ex kundens prislistor.

  • Större råvaruföretag och Mottagande industrier förväntas hjälpa sina affärspartners med administration om affärspartner saknar en användare i VIOL 2. 

  • Transportföretag/Åkeriföretag behöver komma överens med sina uppdragsgivare gällande ansvar för administrationen.

  • Biometria  förväntar sig att ni som Uppdragsgivare och Avverkningsföretag har en dialog rörande de gemensamma förberedelserna för att säkerställa produktionsrapportering i VIOL 3.

* Biometria förbehåller sig rätten att kunna neka förfrågningar att hjälpa till att lägga upp kundens egen administration.

Support av chaufförer

  • Support av Chaufförsklienten dygnet runt GRATIS under omläggningsperioden (inloggning och hjälp med tvåfaktorsautentisering, handhavandefel i chaufförsklienten, TeamViewer som verktyg).

  • Utökad Personalstyrka dygnet runt

  • Specifik telefonslinga för Chaufförer

  • Virkesmätare ute i fält stöttar upp på fysiska mätplatser (svarar på enklare frågor, stötta chauffören hur de får hjälp).

  • IP telefonerna finns tillgängliga under omläggningsperioden

Öppettider från och med 2025-05-02 (Go Live)

Support av Chaufförsklienten sker dygnet runt GRATIS under omläggningsperioden

  • Inloggning och hjälp med tvåfaktorsautentisering
  • Handhavandeproblem i Chaufförsklienten samt leveransavisering.
  • TeamViewer används som verktyg för att fjärrstyra, vilket kunden själv laddar ner.

Vilken Support finns tillgänglig utanför ordinarie arbetstid?

MÅLSÄTTNING: Att erbjuda support utanför ordinarie arbetstid så att flödet till industrin ej stoppas.

  • Biometrias Fjärrmätningscentraler supporterar samtliga chaufförer på samtliga mätplatser
    • Ärendemottagning
    • Support Chaufförsklienten
    • Avvikelsehantering, t.ex. Behörigheter om behörighetsansvarig finns*

Virkesmätare i fält kommer få utbildning i att kunna stötta chaufförer i enklare frågor kopplat till Chaufförsklienten på fysiska mätplatser.

*Avvikelsehanteringsdokument/instruktioner tas fram av Virkesmätningen för FMC och Övriga mätplatser

Öppettider support

Supportvägar

  1. Primär supportväg är Mina Sidor på www.biometria.se
  2. Sekundär supportväg är kontakt via mail support.viol3@biometria.se
  3. Tertiärt supportväg är via telefonin vilken har begränsad bemanning (010-228 59 00)

Bilagor supporterbjudande VIOL 3

Supportvägar