Supportvägar VIOL 3

Primär kontaktväg är via Mina sidor

Är det första gången du besöker sidorna så kommer du att behöva acceptera behörighetsinställningar från Biometria.

  • Om du har en användare sedan tidigare kan du kontakta oss via Mina sidor/Kundtestmiljön VIOL 3/Mina ärenden/Nytt Ärende
  • Om du inte har en användare kan du skapa en Gästanvändare. Läs mer om hur du skapar en gästanvändare i dokumentet ”Microsoft Aktivera Konto” som du hittar under rubriken ”Roller och Behörigheter” på den här sidan.
  • Det finns ett dokument som förklarar hur Mina Sidor fungerar, under rubriken ”Lathund Mina Sidor” på den här sidan.

Sekundär kontaktväg är via mejl

För att underlätta supporthanteringen finns två separata mejladresser beroende på vilken miljö ditt ärende gäller:

Använd rätt mejladress för att säkerställa att ditt ärende hanteras så snabbt och effektivt som möjligt.

Fjärrstyrning via Teamviewer

TeamViewer är ett verktyg som används för att stötta er som kunder när problem uppstår. Det möjliggör att tillfälligt ge Biometrias kundservice åtkomst att fjärrstyra din dator eller surfplatta, så att de snabbare kan ge support kring det problem som uppstått.

För att Biometrias kundservice ska kunna hjälpa dig på detta sätt behöver du säkerställa nedladdning av TeamViewer innan du kontaktar oss. Biometria rekommenderar att TeamViewer installeras innan Go Live.  

TeamViewer måste vara installerad på samma enhet som du vill att Biometrias support ska fjärrhjälpa dig genom.

 

Gör så här för att få fjärrhjälp via TeamViewer av Biometria:

  1. Ladda ner TeamViewer via länken nedan.
  2. Ring vår support på 010-228 59 00
  3. Du blir då uppmanad att starta TeamViewer QuickSupport. Ange koden för att ge åtkomst till Biometria
  4. Biometria använder TeamViewer för att fjärrstyra din enhet tillfälligt för att ge dig support.
    När sessionen avslutas kan Biometria inte längre se din skärm.